reklama

Provokácia, realita, niečo medzi... ?

Niekedy je ohromne zložité začať o niečom písať. Hlavne, keď sa písanie týka takej témy akou je láska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A aká láska? No to sa mi nepodarilo presne definovať. Mám skôr ma mysli lásku vo všeobecnosti. To znamená dajme tomu tradičnú lásku k peniazom. Aj keď otázkou je či môžeme takýto vzťah nazývať láskou. Slovo láska totiž môžeme definovať viacerými spôsobmi. V prípade lásky k peniazom by som to definoval ako vzťah dlhodobý, intenzívny, založený na racionálnom a intenzívnom pocite náklonnosti. Peniaze Vás nikdy nesklamú, nič Vám nevyčítajú, ak si ich vážite nebehajú za inými :))) . Peniaze milujem už celé roky a stále ma to neprechádza. Zato taká zamilovanosť k inej osobe to je iné kafe. V tomto prípade ide o čisto geneticky danú záležitosť zameranú na sexuálny účel s cieľom zachovať rod. Dokonca zamilovanosťou k inej osobe trpí aj Vaše ego, dochádza k určitému zrúteniu Vášho ega. Poznáte predsa ten pocit, keď Vám blízka osoba dosť jasne naznačuje, že keď v určitej veci nenastane z Vašej strany zmena, tak to nedopadne s Vašim vzťahom dobre. Alebo si dokonca predstavte opačný prípad, keď dávate poriadne kvapky kvôli nejakej hlúposti Vy svojmu partnerovi/partnerke/, to je predsa ešte trapnejšie. A vynechajme v tomto prípade reči o vzájomnej tolerancii a dajme si ruku na srdce, koĺko z nás je natoľko tolerantnými? Na vašej tvári sa dokonca v okamihu začiatku zamilovanosti môžu objaviť malé červené fliačky, čo nemusí vôbec pôsobiť príťažlivo. Uvoľňuje sa Vám nejaký ten fenylethylamin, na ktorom môžete byť po nejakom čase závislý a keď sa Vám ho nedostane, tak prestávate spať, pracovať, jesť. Stojí Vám to fakt zato, aby ste len kvôli jednému neuváženému pohľadu na pre Vás príťažlivú osobu riskovali toto všetko? No jasné, že niektorým to za to stojí /a nie je stojí ako stojí :))) / . Potom sú z toho všetky tie samovraždy, pokusy o ne a skrátka všetky tie vysoko senzitívne záležitosti okolo toho. Niektorí sú zase tak opatrní, aby sa s istotou vyhli všetkým týmto nástrahám, že sa nezamilujú radšej vôbec. Skrátka, s láskou k iným osobám sú spojené len nepríjemnosti, veď posúdte sami. Musíte dávať pozor, aby ste sa nezamilovali do osoby rovnakého pohlavia. Musíte dávať pozor, aby ste sa príliš nezamilovali do svojich detí. Musíte toho druhého počúvať a to je predsa zbytočná a nudná ešte k tomu práca. Musíte vedieť svojmu milovanému/ milovanej povedať, keď s ním v niečom nesúhlasíte. A takto by som mohol pokračovať ďalej vo výpočte negatívnych stránok pokiaľ ide o lásku k blízkej osobe. A ja preto volím istotu vo forme lásky k umeniu, autám, peniazom a podobne, veď v tejto oblasti som sa vlastne ešte nikdy nesklamal ;) . Veď predsa ako lásku definoval jeden známy psychoterapeut, je to vôľa rožšíriť svoje "Ja" v prospech duchovného rastu, či už vlastného, alebo cudzieho. No a to moja láska k umeniu, autám ,peniazom a podobným "nekonfliktným" veciam plne splňuje. Veď akákoľvek definícia lásky ku komukoľvek, alebo čomukoľvek je vlastnou láskou samotnou. To znamená, že každý z nás to musí najprv prakticky prežiť, aby pochopil ako to s tou definíciou vlastne je. No a nabudúce by sme to mohli spoločne rozvynúť v ďaľšom článku na tému "Môže sa niekto zamilovať do Paris Hilton?" :))) . 

Marek Švihel

Marek Švihel

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcel som to len skúsiť. Keď môžete písať Vy, tak môžem aj ja :))) . Hlavne chcem vybiť energiu, ktorej mám v sebe nadbytok,takže nemôžem spávať a preto začnem písať, aby som sa po nociach nemusel zaoberať všetkými tými ničotnými vecami, ktorým sa venuje po večeroch väčšina dospelých ;). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu