reklama

Svet je taký krásny...

...len si nie som istý ako dlho ešte. Nie, nepatrím k žiadnej sekte, ani sa nechystám žiadnu sektu založiť.Nemám dokonca zo seba ani pocit,žeby som bol nejaký veľký pesimista, akurát mám asi problém s pochopením toho,čo sa tu deje. Ja viem,že ak sa niekto začne zaoberať takýmito vecami,tak si ľudia hneď urobia názor.Ale nie na to,čo sa deje,ale na toho človeka, ktorý o tom napíše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Je mi jasné,že ľudstvo malo vždy nejaké problémy, vždy tu boli ozbrojené konflikty, vždy tu bola nespravodlivosť. Je ale otázne, kde sú hranice,kedy to ľudstvo ešte zvládne prekonať a kedy sa už ocitáme za touto hranicou. Pozrime sa nato, koľkým veľkým výzvam čelí ľudstvo dnes. Globálne oteplovanie, či už je to veľká,alebo malá zásluha človeka je tu a čo nám vďaka nemu hrozí, asi už niektorí chápu. Čo robíme preto,aby sa to zlepšilo, to zatiaľ nechápem ani ja, samozrejme okrem množstva teoretizovania a rečí okolo horúcej kaše. Najlepším príkladom našeho pokrytectva v tomto smere je jedna nádherná veľká hudobná akcia zo 7.7.2007 LIVE EARTH. Megalomanská, nádherná, megaúspešná akcia plná hviezd upozorňujúcich nato,aká kritická je situácia na našej planéte. A v čom vidím to pokrytectvo? No, skrátka nemám pocit,že tie hviezdy a hviezdičky,čo sa nám vtedy predstavili na pódiu a vyzývali nás na zmenu nášho postoja k životnému prostrediu, to mysleli aj úprimne. Buďme realisti.Ktorá z tých hviezd si bude chcieť niečo vo svojom konzumnom svete odoprieť? Asi žiadna, maximálne tak jedna J . A my, čo sme sedeli pri TV, si snáď takisto v skutočnosti nič odopierať nebudeme.Skrátka sme si pozreli krásny megakoncert, zamysleli sme sa nad tým, aké je to strašné a život ide ďalej.Globálne oteplovanie je ale len ukážkou toho, ako moderná spoločnosť pristupuje k problémom svojej doby. Naše hranice toho,čo sme schopní akceptovať,tolerovať sa neustále posúvajú.Posúvajú sa k neustálemu tolerovaniu všetkého,čo sa netýka a neohrozuje v tejto chvíli nás samotných a hlavne ten náš vysnívaný, vyspelý svet západnej civilizácie. Veď čo tam potom,že niekde vybuchne sem-tam bomba, že sem-tam niekto vystrieľa nejakú rodinu,pretože mala iné náboženské presvedčenie.Čo tam potom,že tu vznikajú stále nové a nové lokálne konflikty? Je nás veľa, planétu treba prečistiť. Čo je na tom,že američania nabehnú do Iraku bez najmenšieho váhania? Veď sú tam porušované základné ľudské práva.Že sú porušované aj v Tibete? To nemyslíte vážne? Tam len hŕstka večne nespokojných mníchov zabíjala nevinných čínskych policajtov,takže tie masakre boli len v sebeobrane. Pokiaľ je to v určitom limite a tých mŕtvych nie je príliš veľa,tak sa dá. Čo tam potom,že niekde umierajú stovky detí denne od hladu, hlavne,že ja mám trikrát denne teplú stravu. A koniec-koncov Afrika je ďaleko. Len neviem, ako veľká musí byť nespravodlivosť na tejto planéte, kým sa niečo zlomí a nebude sa to dať zlepiť dohromady.A že sa Vám zdá,akoby ľudia mali na všetko dvojitý meter? To nevadí, skrátka si určujeme,čo je spravodlivé podľa toho ako nám to zrovna v danom prípade vyhovuje a tak to má asi byť. Alebo nie? Ja ani vlastne neviem, akurát ma napadol útržok z jedného slávneho dialógu,ktorý koloval na internete:     -    „čo si myslíte o dnešnej situácii?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 - „smeruje to všetko do riadnej pi..“

Marek Švihel

Marek Švihel

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcel som to len skúsiť. Keď môžete písať Vy, tak môžem aj ja :))) . Hlavne chcem vybiť energiu, ktorej mám v sebe nadbytok,takže nemôžem spávať a preto začnem písať, aby som sa po nociach nemusel zaoberať všetkými tými ničotnými vecami, ktorým sa venuje po večeroch väčšina dospelých ;). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu